کد خبر: ۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ ۰۸:۴۹
بسیاری اوقات در گفت‌وگو با مشتری‌ها، پرسش‌ها و صحبت‌هایی پیش کشیده می‌شود که فروشندگان معمولی، پاسخ‌هایی کلیشه‌ای و اغلب نچسب به آن‌ها می‌دهند. اما یک نابغه فروش چگونه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد؟


 وب سایت بازده : ۱۵ جمله‌ی شگفت‌انگیز  را در ادامه می‌خوانید که با یاد گرفتن آنها شما هم یک نابغه فروش می‌شوید.



۱. فروشندگان معمولی می‌گویند: «نمی‌دانم».


فروشندگان نابغه می‌گویند: «متشکرم، پرسش خوبی است. اجازه بدهید پاسخ آن را برای شما پیدا کنم.»


۲. فروشندگان معمولی می‌گویند: «جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی‌شود.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «اجازه بدهید ببینیم اگر مطابق میل شما نیست، چطور می‌توانیم رضایت شما را جلب کنیم.»


۳. فروشندگان معمولی می‌گویند: «خونسرد باشید.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «من از شما عذرخواهی می‌کنم.»


۴. فروشندگان معمولی می‌گویند: «این که تمام شده؛ چرا این یکی را نمی‌برید؟»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «شاید از این جنس هنوز در انبار داشته باشیم، اجازه بدهید نگاهی بکنم. اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم.»


۵. فروشندگان معمولی می‌گویند: «ساعت کار ما تمام شده.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «تعطیلی فروشگاه ساعت … و شروع به کار آن ساعت …. است. آیا کاری هست که بتوانم خیلی سریع برای شما انجام بدهم؟»


۶. فروشندگان معمولی می‌گویند: «خرید شما همین است؟»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «آیا این محصول را هم دیده‌اید که همراه با کالایی که شما خریده‌اید استفاده می‌شود؟» یا: «آیا تا به حال از فلان کالای ما استفاده کرده‌اید؟»


۷. فروشندگان معمولی می‌گویند: «چیزی که می‌خواهید آن طرف است.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «لطفا با من بیایید؛ به شما نشان می‌دهم که کجا است.»


۸. فروشندگان معمولی می‌گویند: «من نمی‌توانم این کار را انجام بدهم.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «کاری که می‌توانم انجام بدهم این است که…»


۹. فروشندگان معمولی می‌گویند: «این بخش به من مربوط نمی‌شود.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «من با کمال میل شما را پیش کسی می‌برم که بیشتر از من در مورد این بخش اطلاعات دارد.»


۱۰. فروشندگان معمولی می‌گویند: «ما الان این کالا را تمام کرده‌ایم.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «الان از این کالا در فروشگاه نداریم، اما … روز دیگر خواهیم داشت. ممکن است لطفا نام و شماره تلفن خود را به من بدهید تا با شما تماس بگیریم و اطلاع دهیم؟»


۱۱. فروشندگان معمولی می‌گویند: «این برخلاف سیاست فروشگاه ما است.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «سیاست مغازه ما این است؛ اما قصد داریم آن را تصحیح کنیم. من می‌توانم در حال حاضر این کار را برای شما انجام دهم که…»


۱۲. فروشندگان معمولی می‌گویند: «من اینجا تازه‌کار هستم.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «لطفا مرا تحمل کنید، برای کمکی که نیاز دارید در خدمت شما هستم.»


۱۳. (هنگام مکالمۀ تلفنی) فروشندگان معمولی می‌گویند: «گوشی…»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «ممکن است خواهش کنم چند لحظه پشت خط منتظر باشید.»


۱۴. فروشندگان معمولی می‌گویند: «الان سرم شلوغ است.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «خوشحال می‌شوم بتوانم به شما کمک کنم.» یا: «هم‌اکنون چه کمکی می‌توانم به شما بکنم؟»


۱۵. فروشندگان معمولی می‌گویند: «شما اشتباه می‌کنید.»


فروشندگان نابغه می‌گویند: «فکر می‌کنم سوء تفاهمی پیش آمده است. اجازه بدهید در موردش صحبت کنیم و حلش کنیم.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: