کد خبر: ۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۲۴
وقت بیدار شدن است؛ یک روز کاری کامل پیش روی شماست، پروژه‎هایی که باید انجام شوند، با افرادی باید ملاقات و با دوستان تجدید دیدار شود. صدای ساعت‎تان را برای بار سوم می‎شنوید و فقط غر می‎زنید! بعد از یک ساعت بالاخره بیدار می‎شوید…
 پنجره خلاقیت - اما آیا واقعا این بهترین راه شروع صبح‎تان است؟ نحوه شروع روز چیزهای زیادی را در مورد سرنوشت‎تان در زندگی آشکار می‎کند. آیا قانع هستید یا حریص؟ موفق‎ترین افراد پر بازده‎ترین کارهای‎شان را در اولین ساعات صبح که دیگران در خواب هستند، انجام می‎دهند. وارن زون این موضوع را به بهترین شکل ممکن می‎گوید: «من وقتی می‎خوابم که مرده باشم.» البته شما نباید خواب را هم فراموش کنید. خب چگونه می‎توانید به فردی موفق‎تر و با انگیزه‎تر تبدیل شوید؟ پاسخ من همیشه یکسان است: صبح زود از خواب بیدار شوید. همه افراد صبح-کار متولد نمی‎شوند، اما همه ما می‎توانیم به فردی صبح-کار بدل شویم. در حالی که برخی از ما برای بلندشدن از رختخواب به کمی فشار نیازمندیم، همه ما توانایی این را داریم که برای داشتن روزی پر بازده از سر جای خود بپریم! در این‎جا چهار گزینه مغزی را معرفی می‎کنیم که شما می‎توانید برای سرعت‎بخشیدن به کسب اهداف‎تان از آن‎ها استفاده کنید:

ساعت را کنار تخت نگذارید

اگر گزینه Snooze (چرت) در کنار بالش‎تان باشد، احتمالا آن را فشار می‎دهید و می‎گویید: پنج دقیقه بیشتر! مطالعات نشان می‎دهند که شما با پنج دقیقه خواب بیشتر استراحتی نکرده‎اید. این کار نیازمند خوابREMاست که بعد از ۳۰ دقیقه خواب بی‎وقفه روی می‎دهد، چیزی که با وجود زنگ‎زدن ساعت در هر ۵ دقیقه اتفاق نمی‎افتد.حرکت سریع چشم در خوابرا (REM) می‎گویند که ششمین مرحله از خواب است که در آن بدن در حالت خواب عمیق به سر می‎برد ولی واکنش مغز در حالت بیداری‎ست.بهترین کاری که می‎توانید برای شروع روزتان انجام دهید این است که ساعت زنگدارتان یا موبایل‎تان را در گوشه دیگر اتاق قرار دهید تا مجبور شوید برای خاموش‎کردن آن حرکت کنید. آزاردهنده‎ترین صدای موجود را نیز انتخاب کنید که نمی‎توانید صدایش را تحمل کنید تا به خاطر آن هم که شده سریع حرکت کنید.

پرده‎ها را بکشید، در نور صبحگاهی حمام آفتاب بگیرید

انسان‎ها تمایل دارند در یک ریتم شبانه‎روزی کار کنند؛ بیدار شدن با طلوع آفتاب و خوابیدن در هنگام غروب. ما برای شکستن این ریتم باید از مسیر خود خارج شویم. ما این کار را با بیدار ماندن شبانه و مشاهده تلویزیون، چک‎کردن ایمیل و سعی در شکستن رکورد انگری‎برد در گوشی تلفن‎مان می‎کنیم. اگر تبلتتان را روشن نگه دارید، بدن‎تان را برای حضور مشکلات سلامتی مثل افسردگی، کاهش سیستم دفاعی بدن و چاقی آماده میکنید. این مشکلات پیامد هایی واقعی هستند که ممکن است روی بازدهی بالقوه شما در طول زمان اثر بگذارند. اگر می‎خواهید خواب شبانه خوبی داشته باشید، نباید عامل پرت‎کننده حواس وجود داشته باشد. گوشی همراه‎تان را در آن طرف اتاق بگذارید، چراغ‎ها را خاموش کنید، پرده‎ها را بکشید. باید تاریکی کامل ایجاد کنید. زمانی که بیدار می‎شوید، باید برعکس این عمل کنید. پرده‎ها را کنار بزنید، چراغ‎ها را روشن کنید و موسیقی پر انرژی بگذارید! دلیل خوبی برای بیدارشدن برای خود بیاورید!

زمانی برای شاداب شدن

برای ایجاد بیداری و هشیاری صبحگاهی، صبح‎تان را با دوش گرفتن آغاز کنید. عمل دوش گرفتن باعث آزاد شدن دوپامین می‎شود. ماده‎ای شیمیایی که شما را در حالتی شادتر و آرام‎تر قرار می‎دهد. شما با دوش‎گرفتن بهترین ایده‎ها را به دست خواهید آورد. مزیت دیگری در شروع روزتان با دوش‎گرفتن وجود دارد که بین روزی پر بازده و روزی پر از ناامیدی تمایز ایجاد می‎کند.

به چیزی شور و شوق داشته باشید تا برای بیدارشدن از خواب و داشتن آن لحظه‎شماری کنید

به خاطر دارید که در زمان کودکی صبح هایتعطیل با چه ذوق و شوقی برای دیدن کارتون‎هایموردعلاقه‎تان از خواب بیدار می‎شدید؟  سرزندگی در هنگام بیدار شدن مزیتی‎ست که کودکان نسبت به بزرگسالان دارند. خب، آخرین باری که برای دیدن یک کارتون از خواب بیدار شده‎اید، چه زمانی بوده است؟ شما باید همان هیجان را در پروژه‎ها و اهدافی که نسبت به آن‎ها ذوق و شوق دارید، پیدا کنید. انگیزه‎ای پیدا کنید که حتی قبل از به صدا درآمدن ساعت از جا بلند شوید. زمانی که این کار را انجام دادید، با افراد دیگری نیز ارتباط برقرار کنید که به آرمان‎هایشما علاقه‎مند باشند.
یک شبکه پشتیبانی ایجاد کنید تا در هنگام روزهای دشوار آینده، شما را با انگیزه نگه دارند و اجازه توقف به شما ندهد.
با اتخاذ این چهار عادت در برنامه صبحگاهی‎تان، تعهد بیشتر و انرژی بیشتری پیدا کنید و به انسان خونسردی تبدیل شوید که آماده است حتی قبل از صبحانه به سوی مشکلات یورش ببرد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: